Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Jean-Christophe FELDHANDLER

Né.e en 1962

Nationalité française

Ses œuvres au répertoire

La Nuit, c’est… (2016) | soprano, mezzo-soprano, trio à cordes pincées et électronique | 24′ | CM

Jean-Christophe Feldhandler étudie la percussion avec Sylvio Gualda et la composition avec Carlos Roque Alsina.

Intéressé par le rapport entre théâtre et musique, il travaille très tôt avec des artistes partageant ces préoccupations, notamment les compositeurs Giorgio Battistelli et Vinko Globokar ainsi que les metteurs en scène Thierry Bédard et Marc Feld.

Il collabore avec les ensembles contemporains Musique Vivante et Musique Oblique. En 1986, il fonde avec Isabelle Berteletti, Florent Haladjian et Lê Quan Ninh le Quatuor Hêlios. Se retrouvant autour d’une même passion pour la musique de John Cage, ils enregistrent sur le label Wergo les œuvres pour percussion du compositeur américain. Au sein de cette formation, il collabore avec de nombreux compositeurs afin de développer différents langages de la percussion contemporaine (Kaija Saariaho, George E. Lewis, Jean-Pierre Drouet, Vinko Globokar, Georges Aperghis…) mêlant instruments «classiques», nouvelles technologies et théâtre musical.

Au-delà de son travail d’interprétation, il se consacre à la composition de pièces musicales acoustiques et mixtes ; son répertoire compte aujourd’hui une vingtaine d’œuvres.

Il est compositeur associé au studio de création musicale Césaré à Reims. Depuis 2000, il intervient régulièrement dans des ateliers pédagogiques de création, notamment avec le Théâtre Athénor – Saint-Nazaire/Nantes et dans le cadre des Rencontres Internationales de Théâtre en Corse (l’Aria). En 2005 et 2006, il mène un projet d’insertion par les pratiques artistiques, «Lignes», au sein du studio Césaré.

Dernière création en date : en mai 2007 au festival Musique action de Vandœuvre : « Woman » violoncelle : Martine Altenburger (ensemble]h[iatus) réalisation électronique : Lê Quan Ninh.