Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

BOK4257-site

El Niño

Concert
© NC

Un opéra de chambre fantasmagorique conçu d’après huit des poèmes les plus marquants de Federico García Lorca.

Tout comme on s’égare parfois au fin fond de ses rêves, le poète, transporté au sein de sa propre création, retrouve sur scène ses personnages fantasmés, surréalistes, fruits de sa propre folie? À la manière d’un étrange rituel initiatique, ceux-ci finissent par l’en chasser. Il reviendra cependant, transfiguré par ses pérégrinations au « pays de ce qui ne vit pas », pour accomplir une série d’épreuves de nature mystérieusement expiatoire.

Spectacle pour baryton basse, ensemble instrumental et électronique. En co-production avec le Festival d’Île de France.

Informations pratiques

8 février 2017
France Musique | Le Concert du Soir

Avec la participation de Jean-Manuel Candenot [Baryton], Thomas Keck [Guitare], Antoine Alerini [Piano et claviers électroniques], Claudio Bettinelli et Maxime Echardour [Percussions], Charlotte Testu [Contrebasse], Léo Warynsky [direction musicale], Pablo Volo [Mise en scène].

1er juin 2018
Auditorium Jean Moulin | Le Thor

Avec la participation de Andreas Fischer [Baryton], Thomas Keck [Guitare, voix], Antoine Alerini [Piano/claviers électroniques, voix], Claudio Bettinelli et Maxime Echardour [Percussions], Margot Cache [Contrebasse], Sébastien Boin [Direction musicale], Pablo Volo [Mise en scène], Benedetto Sicca [Dramaturgie], Claudine Bertomeu [Scénographie], Olivier Brun [Lumière], Ninon Dann [Maquillage].

Programme

 

Crumb George [1929]| Songs, Drones and Refrains of Death | 1954-1958 | 29′
Pattar Frédéric [1969] | Sangre | 2016 | 30′ | Commande de l’État Français